1. まとめトップ

カッコイイ車 画像集 / Cool car image collection

自分が気に入ったカッコイイ車を紹介します。 I introduce a cool car likes, / #car #macchina  #auto

更新日: 2015年03月05日

ACM1899shigeさん

  • このまとめをはてなブックマークに追加
406 お気に入り 2139510 view
お気に入り追加

フェラーリは3月3日、ジュネーブモーターショー15で新型スーパーカー『488 GTB』を世界初公開した。

488 GTBは、『458イタリア』の大幅改良モデル。最高出力670CVを発揮する、新開発3902cc V型8気筒ガソリンターボエンジンをミッドシップに搭載する。「488」は、搭載するエンジン1気筒あたりの排気量を示し、「GTB」は「GranTurismo Berlinetta」の頭文字、フェラーリのルーツに立ち返って名付けられたという。

トランスミッションは可変ブーストマネージメントを備えた7速F1デュアルクラッチを採用。0‐100km/h加速3秒、0‐200km/h加速8.3秒という、優れた動力性能を発揮する。

また、フェラーリ独自のサイドスリップ・アングル・コントロール・システムもさらに進化。精度を高めた上で介入感を低減し、コーナー脱出時の加速度を12%向上させた。

貯穀的な外観は、フェラーリスタイリングセンターが新しくデザイン。フェラーリ伝統のクラシックでクリーン、かつピュアなラインがスポーツ性を強調している。くわえて、308GTBを想起させる側面のスタイルをはじめ、一部には歴史に残るデザイン要素も採用している。

ソース レスポンス《纐纈敏也@DAYS》

Ferrari March 3, a new super car "488 GTB" was the world's first public at the Geneva Motor Show 15.

488 GTB is, significantly improved model of "458 Italia". Exert the maximum output 670CV, I equipped with a newly developed 3902cc V-type 8-cylinder gasoline turbo engine in midship. "488" refers to the exhaust amount per engine 1 cylinder to be mounted, "GTB" is "GranTurismo Berlinetta" initials of, that was named by going back to the Ferrari of roots.

Transmission is adopted 7-speed F1 dual clutch with a variable boost management. 0-100km / h acceleration 3 seconds, that 0-200km / h acceleration 8.3 seconds, to exhibit excellent power performance.

Also, further evolution Ferrari own side slip angle control system. Reduces the sense of intervention on enhanced the accuracy and the acceleration at the corner exit improved by 12%.

貯穀 appearance is, Ferrari styling center is newly designed. Clean, and pure line is to emphasize the sportiness with Ferrari tradition of classic. In addition, including the style of aspects reminiscent of 308GTB, in part it has been adopted also design elements in history.

Source response "Koketsu ToshiyaDAYS"

ホンダ シビック タイプR

ホンダは3月2日、スイスでジュネーブモーターショー15のプレビューイベントを開催。新型ホンダ『シビック タイプR』の市販モデルを初公開した。

新型ホンダ シビック タイプRには、直噴2.0リットル直列4気筒ガソリン「VTEC」ターボを搭載すると公表済み。暫定スペックとして、「最大出力280ps以上」と明かされていた。

3月2日、ジュネーブモーターショー15のプレビューイベントにおいて、市販モデルを初公開と同時に、エンジンスペックを開示した。

直噴2.0リットル直列4気筒ガソリンVTECターボは、最大出力310ps/6500rpm、最大トルク40.8kgm/2500rpmに決定。ホンダによると、歴代タイプRで最強のスペックだという。

トランスミッションは、6速MT。最高速は270km/h。また、今回ホンダは、新型シビック タイプRの加速性能について、「0‐100km/h加速5.7秒」と発表している。

ソース レスポンス《森脇稔》

Honda March 2, held a preview event of the Geneva Motor Show 15 in Switzerland. I was premiered a commercial model of the new Honda "Civic Type R".

The new Honda Civic Type R is, direct-injection 2.0 liters in-line four-cylinder gasoline "VTEC" published already and equipped with a turbo. As a provisional specification, it has been revealed as the "maximum output 280ps or more".

March 2, in the preview event of the Geneva Motor Show 15, at the same time as the first public commercial model, have been disclosed engine specs.

Direct-injection 2.0 liters in-line four-cylinder gasoline VTEC Turbo, maximum output 310ps / 6500rpm, determine the maximum torque 40.8kgm / 2500rpm. According to Honda, that's the strongest spec in successive type R.

Transmission, 6-speed MT. Top speed 270km / h. In addition, Honda this time, for the acceleration performance of the new Civic Type R, has announced that "0-100km / h acceleration 5.7 seconds".

Source response "Moriwaki Minoru"

ホンダ シビック タイプR

ホンダ シビック タイプR

ホンダ シビック タイプR

ホンダ シビック タイプR

ホンダ シビック タイプR

ホンダ シビック タイプR

1 2 3 4 5 ... 850 851




このまとめへのコメント1

  • Bepvhgc遊さん|2013.08.26

    フェラーリは男性に人気ですよね。女性からはシートが狭いので意外と不便という声がありますが

1

ACM1899shigeさん

観覧ありがとうございます
今まで私のまとめを取り上げてくれた方 感謝です
今後もよろしくお願いします。



  • 話題の動画をまとめよう