1. まとめトップ

カッコイイ車 画像集 / Cool car image collection

自分が気に入ったカッコイイ車を紹介します。 I introduce a cool car likes, / #car #macchina  #auto

更新日: 2014年09月21日

ACM1899shigeさん

  • このまとめをはてなブックマークに追加
394 お気に入り 2071157 view
お気に入り追加

Toyota's all-new C-HR Concept has come out of the digital shadows showing itself ahead of its first public outing at next month's 2014 Paris auto show.

It's a stylized, three-door compact crossover model made to stir up interest and give us a very rough idea of what Toyota is planning for the near future in the category.

Very few details are known about the car, with the Japanese brand having previously said that it combines "a bold new design language with an agile, engaging driving experience and a Hybrid powertrain".

Up until now, we've only seen one prototype that matches the size and characteristics of the C-HR in the form of a high-riding test-mule of the Toyota Auris hatch, which we spotted testing on European roads back in July.

A production version of the study, which would sit under the RAV4, could be offered in both 3- and 5-door body styles.

Source carscoops.com

トヨタのすべて新しいC-HRのコンセプトは、翌月の2014年のパリ自動車ショーで先駆け初公開の遠出の自体を示すデジタルの影から出てきた。

それは興味をかき立てるし、私達にトヨタはカテゴリ内の近い将来のために計画しているものの非常に大まかなアイデアを与えるために作られ定型化された、3ドアのコンパクトクロスオーバーモデルです。

非常に少数の詳細は日本のブランドは、以前に持つそれは "アジャイル、係運転経験やハイブリッドパワートレインを持つ大胆な新しいデザイン言語"を兼ね備えていることを言って、車について知られている。

これまで、私たちは、大きさと私たちは戻って7月に欧州の道路でのテストを見つけたトヨタオーリスハッチ、高ライディングテストラバの形でのC-HRの特性に一致する1つのプロトタイプを見てきました。

RAV4の下に座る研究の生産バージョンは、両方の3位と5ドアのボディスタイルで提供することができた。

ソース carscoops.com

ドイツの高級車メーカー、メルセデスベンツの高性能車部門、メルセデスAMGは9月9日、新型スポーツカーの『メルセデス-AMG GT』を初公開した。

メルセデス-AMG GTは、生産終了を発表した『SLS AMG』に代わって、AMGが開発を進めてきた新型車。SLS AMGのスーパーカー・セグメントではなく、ポルシェ『911』クラスとのスポーツカーとの競合を想定する。

メルセデス-AMG GTには、新開発の4.0リットルV型8気筒ツインターボエンジンを搭載。このエンジンは、「AMG M178」型と命名。メルセデス-AMG GTのために開発した専用ユニットとなる。現在、メルセデスベンツAMGの主力エンジンは、排気量5461ccのV型8気筒ツインターボ。これに対して、メルセデス-AMG GTのエンジンは、排気量が1479cc少ない。

排気量は3982ccで、2個のターボで過給。AMGのV8エンジンとしては初めて、ターボチャージャーをVシリンダーの内側に装着。SLS AMG同様、ドライサンプ方式を採用。エンジン単体重量は209kgで、メルセデスベンツによると、セグメントで最軽量という。直噴のブルーダイレクト技術の導入などにより、排出ガス性能はユーロ6を満たす。

この4.0リットルV型8気筒ツインターボには、2種類のチューニングが存在。ベースグレードのメルセデス-AMG GTは、最大出力462hp/6000rpm、最大トルク61.2kgm/1600-5000rpm。0-100km/h加速4秒、最高速304km/hのパフォーマンスを実現する。

高出力版のメルセデス-AMG GT Sは、最大出力510hp/6250rpm、最大トルク66.3kgm/1750-4750rpm。0-100km/h加速3.8秒、最高速310km/hと、世界屈指の動力性能を達成した。

トランスミッションは7速デュアルクラッチの「AMGスピードシフトDCT-7」で、トランスアクスルレイアウトを採用。アルミスペースフレーム構造により、車両重量は1540kg(ベースグレード)に抑えられる。前後重量配分は47対53。タイヤサイズは、フロント255/35R19、リア295/35R19で、「GT S」は265/35R19、リア295/30R20。GT Sでは、リアアアクスルに電気式のディファレンシャルロック機構が組み込まれている。

ソース レスポンス《森脇稔》

September 9, luxury car manufacturers in Germany, high-performance vehicle division of Mercedes-Benz, Mercedes AMG premiered the new sports car the "Mercedes -AMG GT".

Mercedes -AMG GT is, new models on behalf announced the end of production in the "SLS AMG", has been under development by AMG. It is not a super car segment of the SLS AMG, it is assumed that conflict with the Porsche sports car with the "911" class.

The Mercedes -AMG GT, is equipped with a 4.0 l V-type 8-cylinder twin-turbo engine of the new development. This engine, named "AMG M178" type. To become a dedicated unit that was developed for the Mercedes -AMG GT. Currently, main engine of the Mercedes-Benz AMG is, V-type 8-cylinder twin-turbo exhaust amount of 5461cc. On the other hand, the engine of the Mercedes -AMG GT, a small amount of exhaust 1479cc.

Emissions in the 3982cc, supercharged turbo two. The first time as a V8 engine of AMG, and attached to the inside of the V cylinder turbo charger. SLS AMG Similarly, adopting the dry sump system. Engine alone weighs in 209kg, according to Mercedes-Benz, called the lightest segment. Due to the introduction of direct blue technology direct injection, exhaust gas performance to meet the Euro 6.

This 4.0 liters V-type 8-cylinder twin-turbo, tuning of two types exist. Mercedes -AMG GT base grade, maximum output 462hp / 6000rpm, maximum torque 61.2kgm / 1600-5000rpm. 4 seconds 0-100km / h acceleration, I realize the performance of top speed 304km / h.

Mercedes -AMG GT S of high-output version, the maximum output 510hp / 6250rpm, maximum torque 66.3kgm / 1750-4750rpm. I was achieved 3.8 seconds 0-100km / h acceleration, and top speed 310km / h, the power performance of the world's leading.

Of the 7-speed dual clutch in "AMG Speed ​​Shift DCT-7", the transmission employs a transaxle layout. The aluminum space frame structure, vehicle weight is suppressed 1540kg (base grade). Front and rear weight distribution is 47 versus 53. Front 255 / 35R19, rear 295 / 35R19, tire size, 265 / 35R19, rear 295 / 30R20 is "GT S". In GT S, differential lock mechanism of the electric has been built into the Riaaakusuru.

Source response "Minoru Moriwaki"

1 2 3 4 5 ... 811 812




このまとめへのコメント1

  • Bepvhgc遊さん|2013.08.26

    フェラーリは男性に人気ですよね。女性からはシートが狭いので意外と不便という声がありますが

1

ACM1899shigeさん

観覧ありがとうございます
今まで私のまとめを取り上げてくれた方 感謝です
今後もよろしくお願いします。



公式まとめ