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この記事は私がまとめました

LSV リミテッドカード評価まとめ まとめ

mikadouzさん

2.5 (3.0 / 3.5)
アグレッシブな青いデッキのためのいいフィニッシャーです。基本的に一回は攻撃できる。
対応されなければ、素早くゲームを終わらせる。これがアンコモンなのがいいね。
全部のデッキが必要としているカードじゃないけど、
もしアグロなら3.0や3.5の評価になるね。かなり強力です。

This is an neat finisher for aggressive blue decks—it basically guarantees one hit, and if it isn’t answered it clocks the opponent quickly. I’m glad it’s an uncommon, as the joke would get old at common. Not every deck will want this, but those that do will take it as if it were a 3.0 or 3.5—it’s situational but quite powerful.

2.0
Optのように、これは何もしないので、しばしばチョッピングブロックに入るカードの種類です。2マナ域が入っていないデッキならターン2に打つのはドローがよくなるしいいけど、
普通のデッキならこれを入れるスペースがないよね。
今回は重い呪文があんまりないから、ドミナリアのOptとは違う。

Like Opt, this is the kind of card that will often end up on the chopping block because it doesn’t do anything. It’s a good way to spend turn 2 in a deck without low drops, and it smooths out your draws, but you won’t always have space for it. Unlike Opt in Dominaria, there isn’t a heavy spells-matter component, which is why Opt ended up being much stronger in that format. I anticipate playing this most of the time.

Limited: 3.0
もちろんスペルの量が大事だけど、スペルはこのセットの主要テーマじゃないよね。
これは強いカードだし、アグロなデッキでその優位性を実証しています。
スペルをあんまり使わないデッキでも、3の2/2飛行っていうだけで十分。


Of course, the next card I talk about cares about spells, but this really isn’t a major theme of the set. The Wind Mage is a solid card, and demonstrates its prowess best in an aggressive deck. A 2/2 flyer for 3 is a good enough deal that you don’t really need spells to justify playing this, though it becomes awesome in a spell-heavy deck.

Limited: 3.0

手堅いコモン。アーティファクト・デッキの方が強いけど、まぁ入れるだけで強いです。
2つのボディー(1つは飛ぶ)は3マナにしてはお得だよね。
たくさんキャストできたら嬉しいよね。
バウンスだったりクリーチャーをバックさせたり、
赤のサクリファイステーマともコンボになる


This is a solid little common. It gets better in artifact-matters decks, but is totally acceptable to just put in your deck regardless of what else you have going on. Two bodies, one of which flies, is a great deal for 3 mana, and I’m going to be happy casting a lot of these. It combos with bounce, ways to get creatures back, and even edges into the sacrifice theme that red has going on.

Limited: 1.5
環境が遅い場合は 2.5

これは4マナの状況によるカウンターペルだから、1.5で開始しようと思う。
4-6ターンまで残っていて、相手がクリーチャースペルを唱えてくれないと、その時点でゲームを落とす可能性があります。
環境が早ければこれを残しているのは悠長すぎる。
それは、遅いフォーマットや遅いマッチアップでは強力で、そうなれば入れるだろうね。
このカードでスタートするのは好きだけど、そういうことは気にしてるかな。
これはいいメインデッキカードになると思うよ。
シールドでは好きなカードだな。メインに入れてもいいと思うよ。


I’m going to start at 1.5 for this because it is a 4 mana situational counterspell. Leaving this up on turns 4-6 and having the opponent tap out for a noncreature spell can lose you the game on the spot, and if the format is fast, you often won’t have the luxury of leaving it up to begin with. That said, it’s powerful in a slow format or in slow matchups, and it definitely will have a place. I’m cool on this to start, but I have my eye on it—Bone to Ash could easily end up being a solid main deck card. I also like the card in Sealed, so you should main deck it there.

Limited: 1.5

対価があまりないから、あんまり評価はよくない。
1対1でトレードするために3マナを支払うことは割りがよくないし、
相手が何もプレイしなかったり、構えた時に普通のカードをプレイされるとリスクです。
フォーマットが遅いほど、これは良くなるけど50回くらい印刷されてるからわかるよね?
あんまり強くないんだよ。


I’m less high on Cancel because the payoff isn’t there. Paying 3 mana to trade 1-for-1 isn’t a huge upside, and the risk of the opponent not playing into this or playing something mediocre is a big one. The slower the format, the better this gets, but it’s never been amazing and it’s been printed 50 times.

Limited: 3.5

2マナの2/2がほぼブロックされないのは素晴らしいし、
他のクリーチャーをブロックできないようにする能力もある。
それは簡単なスペルで死んでしまうけど、普通のスペルはだいたい除去だから、
大きな欠点ではない。
これはクロックとしては早くて優秀だし、遅く出してもダメージを通せるのが素晴らしい。
どのクリーチャーがスピリットであるかどうかを確認しなくちゃいけないのが唯一嫌いなポイントだね

A nearly unblockable 2/2 for 2 is fantastic, and this even has the ability to make other creatures unblockable. It does die to a stiff breeze, but most spells that target will have killed this anyway, so I don’t see that as a huge drawback. This is great early as a clock, and great late as a way to get a ton of damage in out of nowhere. The only thing I don’t like is that it makes me keep track of which creatures are Spirits, even in games where that doesn’t seem like it is a relevant piece of information.

Limited: 1.5

相手に干渉する手段が少ないほど、よくなるカード。
3 枚以上除去呪文を持つデッキではいらないけど、除去がない場合は必要。
オーラ対策もするし、バットリにもなる、デッキが速い場合にはダメージを与えるのに役立ちます。


The fewer ways your deck has to interact, the better this becomes. It’s marginal in a deck with 3+ removal spells, but necessary in one with none. Being down a card isn’t great, but this does fight Auras, combat tricks, and can help push through damage if your deck is fast enough.

Limited: 3.0

ドラフトでも入るカード、
ドローがよくなって、しかも安いです。
積極的なアグロデッキであれば、いれなくてもいいけど、
それ以外の場合はマジでそうしないほうがいいです。

I’m not in the business of cutting Divination from my Draft decks. This smooths out your draws, puts you up a card, and is cheap enough that it fits in almost any deck. If you are very aggressive, you can cut this, but otherwise you really shouldn’t (and I’m not only saying that because I’m somewhat fond of the card).

Limited 4.5

全時代を通して、お気に入りのカードの一つ。
効果が3つの願いをうまく捉えているからね。
たとえそれがあなたが求めているものではなくても、3枚アドをとってる。
そもそも5マナで4/4飛行だし。
何かいいものがでればいいけど、もし出なくても大丈夫でしょう。

Djinn of Wishes is one of my all-time favorite cards, mostly because the flavor captures three wishes so well. You are getting 3 cards, even if they aren’t exactly what you asked for, and that’s on top of a 4/4 flyer for 5. I hope you wish for something good, but even if you miss, you’ll probably be OK.

Limited: 2.5

Deep Freezeの奇妙なバージョン。
少なくともそのクリーチャーはブロックがうまくできなくなる。
私はフライヤーとかコントロールで使うのは好きですが、地上から攻める青いデッキだとまぁまぁだね。

This is an odd version of Deep Freeze, but at least the creature can’t really be used to block all that well. I like including this in controlling blue decks and those with flyers, though it’s passable in blue decks that attack on the ground if you need some interaction.

Limited: 3.0

カウンタースペルで2と3のマナの違いは大きい。
Essence Scatterは常に入れる良カードで、キャンセルはまぁまぁ。
これを見てCancelとBone to Ash(4マナカウンター)を取らないっていうのも変だけど、
Essence Scatterを取ってプレイするという私の望みは変わりません。

The difference between 2 and 3 mana on a counterspell is huge, and that’s why Essence Scatter gets an “always play” grade and Cancel is marginal at best. It’s odd seeing this, Cancel, and Bone to Ash all here, but that doesn’t change my desire to take and play Essence Scatter.

Limited: 3.5

この能力はコモンアンコモンの域を超えてる。。
これを3マナで得るのはレア並みの効果だしアグロでもコントロールでも、
どの青いデッキにも適合します。
シャクるのに役立つし、あなたの優位に立っていればさらに優位になるので、早めに取りましょう。

This ability is now apparently excluded from being common, which may be for the best. Getting this at 3 mana is a rare (uncommon?) treat, and it fits into any blue deck regardless of how aggressive or controlling it is. This helps you come back when behind and really puts you ahead if you have the upper hand, so take it early and take it often.

Limited: 2.0

この名前は信頼がないかもしれませんが、このカードは確かにありません。
いい感じでブロックもできるし、必要なときにフィニッシャーにもなるので、
コントロールデッキの時に1枚はいれるかな。
あまり優先度を高くしないけど、世界で最悪のアグロフィニッシャーでもありません。

While the name may lack flair, this card certainly doesn’t. It blocks well and can close out the game when needed, making it a card I want one of in any control deck. It’s not even the worst aggro finisher in the world, though I wouldn’t prioritize it highly.

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