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この記事は私がまとめました

mikadouzさん

Limited: 2.0 // 3.5

4の3/3のサイズはギリギリ合格で、
さらにアーティファクト・クリーチャーを3枚以上持っていれば
デッキの中でいい方のカードになるだろうね。

By virtue of being a 3/3 for 4, you can’t go too wrong with this. I’d play it if I had any artifact creatures at all, and once you get to 3+ it becomes one of the better cards in your deck.

Limited: 4.0

アジャニは負けている時にイーブンに、イーブンな時に優勢な状態にもっていってくれます。
あなたがすでに相手にプレッシャーをかけている場合、
ほぼ確実にあなたのゲームに勝つでしょう。

たとえば相手に押されていたり、ブロックできない飛行クリーチャーで攻められている時でも、
ライフを少し守ってくれるし、少しのカウンターを残してくれます。

これをプレイする時には軽い生物でアグロをすることによって、最大限に活用するよ。

If you are already pressuring the opponent, this will almost assuredly win you the game. If they are ahead on board or have a flyer you can’t stop, this buys you some life and distributes some counters. I’d always play this, but would bias toward aggro and cheap creatures to really maximize it.

Limited: 2.5

このカードは面白い。
クリーチャーの重いデッキでは、4マナで少し遅れて登場する4/4フライヤーになるでしょう。

あなたがいくつかのクリーチャーを配備した後、
これを4T目でプレイすることができれば、とてもいいです。
でも、トップデッキ対決の時に引いてしまったりしたときに弱いので、
あまり優先順位を高くしていないけど、カットする時は幸せです。
ディスカードに対して強いので、サイドボードカードにしましょう。

This card is interesting. In a creature-heavy deck, it will be a 4/4 flyer for 4 with a small delay, which is something I’m into. It’s especially great if you curve into it, and if you can play this on 4 after deploying a couple of creatures. On the flip side, it’s a really bad topdeck and quite mediocre in creature-light decks, so I wouldn’t prioritize it but will be happy when it makes the cut. It’s also a beating against discard, making it a sick sideboard card against anyone attacking you in that manner.

Limited: 3.0 // 3.5

ライフゲインシナジーとして、とてもいい効果をもったカードです。
定期的にライフ回復ができるデッキでは、信頼性の高い大きな脅威になります。
それがわずか2マナなのです。

There’s enough incidental life gain in the set that I think this is baseline just a good playable. In a deck with recurring life gain, it becomes a reliable big threat, which is a lot for just 2 mana.

Limited: 1.0 // 3.0

Ajani’s Welcome

ライフゲインデッキではコンスタントに回復できるトリガーになります。


is anything but that, but in a heavy life gain deck it can be a source of constant triggers for your payoffs. This is a card I predict gets overplayed, and I can already feel it wearing out its welcome from here.

Limited: 3.0

このコアセットがいつものようにプレイされるなら、5の3/3フライヤーはいい感じです。
全体パンプ+警戒はすでに美味しいサンデーの上にあるチェリーのよう。
これをできるだけ強くプレイするために、
いいマナカーブを組みましょう。


If this core set plays like they usually do, a 3/3 flyer for 5 is already fine, and the mass pump + vigilance is the cherry on top of an already-delicious sundae. Take this, play it, and try to be a curve-out white deck to make it the best it can be (I’ve said that a lot and we are still on “A”, so take note).

Limited: 2.5

後でも使用できる2マナは嬉しいね。
ターン2に出すためには何枚か入れる必要があるけど、デメリットは後で引いてしまうことです。
でもこのカードは7ターン目に引いてもで悲しくはないよね。

A 2-drop that has utility later in the game is a delight, and there’s a reason I always grade these highly—you need some number of early plays in any deck just to be functional, but the cost is that you draw them later. With cards like this, that cost is mitigated, and you aren’t sad when you get to drill something on turn 7.

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